diumenge, 11 de maig del 2014

Primer cap de setmana de maig

Això va disparat i no puc donar a l'abast. Tinc la sensació que la temporada s'ha accelerat, va començar com un any "normal", ni massa aviat ni massa tard però amb l'arribada de les temperatures més elevades l'encadenament de floracions és molt evident i alguna espècie se m'escapa.

Dissabte cap Amer en molt  bona companyia orquidofílica


Ophrys catalaunica

Ophrys catalaunica x speculum

Ophrys catalaunica x speculum

Ophrys catalaunica x speculum

Ophrys catalaunica x speculum

Ophrys catalaunica x speculum

Ophrys catalaunica x speculum
Ophrys catalaunica x speculum

Ophrys catalaunica x speculum

Ophrys catalaunica x scolopax

Ophrys catalaunica

Ophrys catalaunica

Ophrys catalaunica

Ophrys catalaunica

Ophrys catalaunica

Ophrys araneola, lusus

Ophrys araneola, lusus

Ophrys catalaunica

Ophrys catalaunica

Ophrys catalaunica








I avui al matí ens hem acostat pels voltants d'Orís en plena Osona Nord. Per aquests vorals és on em vaig inciar en l'orquidofília amb la meva primera càmara digital i recuperant aquella guia d'orquídies silvestres que tenia a l'estanteria ben empolsinada, qui m'ho havia de dir !!! El més destacables ha estat la troballa esperada de l'híbird Orchis x bergonii. El parentals hi són abundants.



Orchis antropophora x simia 
Orchis x bergonii

Orchis antropophora x simia
 Orchis x bergonii

Orchis antropophora x simia
 Orchis x bergonii

Ophrys scolopax

Orchis antropophora x simia

Orchis antropophora x simia

Ophrys catalaunica

Orchis ustulata

Cephalantera longifolia

Orchis simia

Orchis simia

Orchis simia  sota una Meliatea. Per cert, els homes penjats es veuen bastant excitats

Ophrys aranifera

Ophrys insectifera x subinsectifera ?

Ophrys insectifera

Ophrys subinsectifera

Ophrys subinsectifera

Ophrys aranifera

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada